23 Kasım 2004

Jim ve thanksgiving?

Hatirliyorsaniz Jim den bahsetmistim, dersinden kalicagimdan emin oldugum adam ve en sevmedigim ogretmen olarak... Adamla acaba bu dersi F almadan birakabilirmiyim diye konusmaya gittim bugun (eger f gelirse bi dersten, sonra ayni dersi tekrar alip a getirseniz bile o F update olmuyor ve ortalamanizi surekli dusuruyor ve master duzeyinde basarili olmak icin en az B ortalama getirmeniz lazim, yani bir F hayatinizi karartabilir)....

Neyse adama dedimki ben ezberde iyi deilim ve ben bu donem 4 ders sectim ve benim geldigim yerde bi dersi yeniden alip a getirince update olur dedim falan, nereden geldin dedi, turkiye diyince adam bana thanksgiving icin bi planin vami diye sordu? (ilk basta salak turkey-thanksgiving esprisini yapicak sandim) neyse yok dedim, adam o zaman bizim eve yemege gelirmisin dedi... Adamin karisi azerbaycanliymis ve turkiyede yasamis uzun sure, ben olayin garipligni yasarken bana ne yemek istersin diye sordu, dolma severmisin falan, bende havaya girip simardim falan manti dedim adama... Oole yani manti yiycem thanksgivingde. Ders icinde hele bi finale ve projeyede calis bakalim dedi, heralde finalden de kotu not alirsam beni bu dersi hic almamis gibi drop edicek diye iyimser bi tahminim var ama bakalim gecebilcekmiyim....

Neyse sonra ben adama birde hani finalde cok ezberci sorular olmasin diye finalde cheat sheet gtirebilirmiyiz diye sordum (burada cheet sheet denilen bir uygulama var, derslerden formul ezberlemeyi kaldirmak icin bazi hocalar bir sayfa istedigin yaziyi yazmana izin veriyolar ama zaten master duzeyinde normalde acik kitap falan olmasi gerekir yorum gerektiren sorular olmalari gerektiginden...) neyse adam aa olur, bunu dusunmek lazim falan dedi, bi kagida not aldi... ayni adam 3 hafta once derste 'your feedback is not important for me' falan demisti.

Benmi cok onyargiliydim, Jim'mi bir anda degismisti ? Bilmiyorum belki adama karsi o kadar soguk hissediyordumki hic daha once gidip direkt konusmamistim... hep kendi cevremi gelistirmekten, eger birsey yolunda degilse onun hakkinda soylenmek yerine onun icin biseyler yapmaktan bahsederim kendime ama bu olayda ben cok onyargiliydim sanirim. Belki de manti rusvetinden boyle konusuyorum :) ama gercekten bu konuda hic bir sey yapmamistim soylenmekten baska... Hala ders isleme yontemini ve sinav sorularini efektif bulmuyorum ama neden adama olumlu bir sekilde yaklasip bunlari degistirtmeye calismadim bilmiyorum. Bazen cevremizden o kadar cok sey bekliyoruz ki kendimizin yapabilcegi katkilari hic dusunmuyoruz sanirim. En onemlisi de humanist bakisimi kaybetmemeli bir insan ne olursa olsun ve her zaman yapici olmali sanirim....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder