18 Ağustos 2006

KarsilastirMA

Uzun bir yolculuktan sonra tekrar Amerika'ya dondum, yalniz bu donem San Jose'de degil biraz daha kuzeyindeki Berkeley sehrinde kaliyorum. Kendi Tablet Pc mi babama hediye ettim gelirken buraya getirmedim, simdi buradan yeni bilgisayar alicam yakin zamanda (muhtemelen Mac Book).

Bu aralar kafam biraz karisik, birsey oldugundan degil de genel bir karisiklik var. Cevremde bir suru farkli farkli yasamlar goruyorum ve bazen karsilastiriyorum ister istemez acaba boyle yasasam daha mi mutlu olurdum ya da boyle olsa nasil olurdu gibi, sonra dusunuyorum istedigim yasami sectim zaten ben, farkli bir yasam secebilecek olsaydim, o yasama uyum saglayabilecek olsaydim zaten cok daha onceden o yola kayardim. Onun icin karsilastirmamaliyim hic bir yasami, karsilastirmak insani cok cabuk demoralize edebilen birsey, kendi gelisimime odaklanmaliyim.

Karsilastirma deyince aklima geldi, 2 yil onceye kadar gozlerim 2 derece miyoptu, gozluk ve lens kullanmaktan sikildigim icin lazer ameliyati olmaya karar verdim. Neyse muayenelerden sonra ameliyat olmam uygun bulundu. Ameliyat gunu annemle salonda bekliyoruz, benden once bir kiz girdi sonrasinda da ben. Ameliyat 5 dakika suruyor zaten. Ciktim 5 dakika sonra ama gozlerimde bir yanma var, surekli yas geliyor, mendille siliyorum. Zavalli annecim de evham yapiyor beni oyle gordukce :)
Iste o sirada salonda beklerken annemle olan diyaloglarimiz;

-Mert oglum cok mu yaniyor gozlerin?
-Yaniyor biraz iste annecim
-Bak senden once cikan kiz hic aglamiyor
-Anne aglamiyorum, goz ameliyatindan ciktim gozumden yas geliyor haliyle
-Heh iste onu diyorum bak onun gozunden hic yas gelmiyor
-Nerden bileyim anne, gelmiyosa gelmiyodur
-Gidip sorayim mi ben kiza hic aglamis mi diye?
(ben orada gozumun derdindeyken en sonunda dayanamayip)
-Anne bak simdi gidicem kizin yanina durduk yere tokat aticam kiza, aglayacak gozunden yas gelecek, iste o zaman sende rahatlayacan bende...

Not: kizi tokatlamadim tabi ki ve gozlerimdeki yanma da 10 dakika sonra gecmisti :)

Kategori: kisisel_

16 yorum:

  1. Açıkgünlüğüme bıraktıgınız iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.

    Yolculugunuz iyi geçmiştir umarım. Gozluksuz donem de hayirli olsun.

    Deniz

    YanıtlaSil
  2. Tipik anne-oğul diyalogları :))

    YanıtlaSil
  3. macbook almadan evvel yine de biraz daha dusun derim ben. su an ilk uretimler oldugu icin cok fazla sorunla karsilasilabiliyor; ornegin beyaz olanlarin renklerinin kisa surede sarilasmasi, asiri derecede isinma sorunu vs.. bi de ilk geldigi hali yani 512 mb ram'le de pek bir verim alinamiyormus. internette uzun suredir dolasan haberler bu sekilde yani :)

    YanıtlaSil
  4. dialog süper ahah

    YanıtlaSil
  5. anneler işte :)
    nikitanın dedikleri de doğru bende okudum çünkü aynı şeyleri.

    YanıtlaSil
  6. annecim diye başlayan diyaloglar en sonunda anneeee!! diye biter..
    görüyorum ve bizzat yaşıyorum :))

    YanıtlaSil
  7. mert mac alma kararını şiddetle destekliyorum ama uyumsuzluk sorunu meraklı bi interlek kullanıcısı olarak seni baskalarından daha çok etkileyebilir diye düşünüyorum, biçok yeni web application ın mac versiyonunun çıkması bayaa bi zaman alıyo, almadıysa da çoğunlukla orijinalinden daha primitif oluyo

    YanıtlaSil
  8. blogunu yeni kesfettim.o yüzden gecikti yoksa hic ihmal edermiydim.gecmis olsun...annene selamlar.benim anneye ne kadar benziyo yaw.bazen mükreminin annesi telviye hanima benziyolar:)

    YanıtlaSil
  9. Mert, hosgeldin! Benim de bedenim dondu ama ruhum orada kaldi:( Umarim kisa surede alisirim, alisirsin, alisiriz...

    YanıtlaSil
  10. Mert gecmis olsun..ben de miyopum ama bir turlu cesaret edemiyorum su ameliyata..
    bu arada macbook pronu da simdiden gule gule kullan! bir mac manyagi olarak, tebrik ederim simdiden :)

    YanıtlaSil
  11. Bu karşılaştırma halleri yaştan azizim. Ben de aynı hallerdeyim. En muallak zamanlarımız bence. bi 5 yıl sonra genç neslin kafası karışıcak bize bakınca. yani 5 yıl gibi uzuuuun bi zaman veriyorum, yeter mi bilmem :) örnek olay gayet açıklayıcı, çok güldüm :)

    YanıtlaSil
  12. lens kullanıyorum ben de miyop amelıyatı olmak istiyorum ama dr lerın cogu bu amelıyata guvenmedıklerını soyluyorlar.senın gozler nasıl sorun yasadınmı sonra??

    YanıtlaSil
  13. AMELİYAT İÇİN GEÇMİŞ OLSUN, BEN HİÇ CESARET EDEMEM.

    YanıtlaSil
  14. Merhaba Mert,
    yolculuğunun rahat geçmesine sevindim. Blog'unu okuyunca yazma gereğini hissettim.

    1- Öncelikle kafanın karışık olduğuna aldırma; lazlarda ciddi sonuçlar doğurabilecek bir anomali değildir. Ayrıca yaşamını kuramlayabilmek için karar vermek adına önünde 16 ay var. Ama örneklemek gerekirse ben senin yaşında iken evli ve bir çocukluydum! (ne derler arife tarif gerekmez veya fazla söze hacet yok vb.)

    2-Yeni bilgisayar alma projene gelince " benim bilgisayarımı babama hediye ettim" tribine bayıldım. Duyanda ciddi zannedecek. Yazıhanede 5 tane masa üstü, evde bir lap-top zaten vardı.Saflık gösterip lap-top'umu yenilemek istediğimi söyledim senden marka ve model konusunda yardım istedim. Sen uyanıklık yapıp eski lap-tpo'unu bana kakaladın, böylece kendi lap-top versiyonunu yenileme imkanı yakaladın, adını da babama hediyem olsun koydun ; sponsoluk bedellerini de babaya yazdın. Üç lap-top bedelini göze alamadığım için senin eskine talim edeceğiz. Demekki laz Amerika'da master yapınca böyle gelişiyor. Aferin!

    3-Berkeley'de bu kez yalnızsın. Umarım eski iki ev arkadaşın Sina ve Zeren'i aramazsın. Aradığın zaman onlar içinde iki tek atarsın
    Temel bara gitmiş barmene "3 bira
    demiş " içip, tekrar üç bira istemiş onları da içmiş, ertesi gün barmenden gene üç bira isteyince barmen merak edip neden her defasında aynı anda üç bira istediğini sormuş. Temel "biz çok samimi üç arkadaşız hep birlikte içeriz, onlar olmayınca onlarla içmiş gibi aynı zevki almak için demiş . Üçüncü gün barmenden iki bira isteyince Barmen "Temel Bey başınız sağ olsun " demiş Temel nedenini sorunca "artık iki şişe bira istediğinize göre arkadaşlarınızdan biri öldü zannettim " demiş. Temel " yok hayır ben içkiyi bıraktım da " demiş,
    Sana afiyetler olsun.
    Hoşçakal.
    baban,

    YanıtlaSil
  15. Mert,
    babanin yorumlarini okumayi ozlemisim ;) ben de miyopum ve ameliyati dusunuyorum ama bir sure beklemem gerekiyormus doktorum oyle dedi.
    Bu gecis donemleri cok sancili oluyor. Eger burada calismayi dusunuyorsan simdiden is basvurularina baslayip bu konuda agresif olmani tavsiye ederim. Isin sirri networkte. Networkunu gelistirmen gerek yoksa okul bitmek uzereyken sudan cikmis baliga donebilirsin. Bu da benden sana abla tavsiyesi olsun ;)
    Berkeley, guzel bir yer. Zaten San fransisco guzel bir yer. MacBook alirsan da onerilerini ve deneyimlerini okumak isterim.

    YanıtlaSil
  16. @deniztuncalp: rica ederim, tekrar basiniz sagolsun. Yolculugum uzundu ama iyi gecti :)

    @asortik krep: eheh evet sanirim

    @nikita: uyarin icin sagol, bende okudum ozellikle pilerinde sorun oluyormus, bazi notebookleri geri cagirmislar hatta.

    @neval: :)

    @wanadoo: evet sanirim anneler genelde ayni :)

    @eyesan: eheh evet ama uzak kalinca o diyaloglari cok ozluyorum...

    @osman: tesekkurler, bende bunlari dikkate alarak sony aldim sonunda zaten :)

    @anonymous: eheh evet sanirim tum turk anneleri benziyor birbirine :)

    @elif: evet aliscaz saniirm yakinda :)

    @zeynep: tesekkurler, iyi ki yaptirmisim ama ameliyati cok rahatim simdi. Senin mac hayrani oldugunu biliyorum ama ne yazik ki mac almaktan vazgectim... Elimdeki kameram ve cep tel.umun sadece windows uyumlu olmasi da onemli bir etkendi bu kararimda ama mac leri bende seviyorum, ne de olsa ilk bilgisayarim bi mac.di

    @deryik: eheh evet 5 yil sonunda hala kafam karisik olmaz umarim :)

    @aqua: valla ben hic bi sorunla karsilasmadim simdiye dek

    @peace: tesekkurler, yani eger cok rahatsiz ediyosa gozluk veya lens cesaret etmekte fayda var bence, ben rahatladim bayaa

    @babam: eheh babacim gene cok guzel bir yorum yazmisin. Zaten kafami karistiran seylerin basinda artik duzenli "ergen" hayati yasamaya baslamam gerekmesi geliyor. Ahah bir de hediye ettigim bilgisayar gercekten cok guzel, hem senin eski bilgisayarin cok yavas kalmisti artik, seviceksin bence yeni bilgisayarini babacim :) Sponsorlugun icinde cok tesekkur ederim. Fikrandaki gibi 3 tane icmesem de icerken aniyorum onlari, aslinda sina ile gorusuyoruz hala her hafta okulda ayni yerde kalmasak da.

    @ycurl: eheh evet bende ozlemisim. Dedigin gibi is basvurularina bu donem baslamam lazim buyuk bir hizla. Berkeley guzel bir yer gercekten, Macbook almadim onun yerine sony vaio aldim ne yazik ki :)

    YanıtlaSil