19 Ekim 2005

Gelecek ve online isletim sistemi

Oyle bir sey istiyorum ki bir web adresi girdigimde bana kullanici adi ve sifremi sorsun, sonra karsima

  • outlook tarzi maillerim gelsin

  • yapilacaklar listesi gelsin

  • takvimim gelsin

  • sectigim rss feedlerden haberleri, bloglari gostersin

  • microsoft'a ihtiyac duymadan ofis programlarini acabiliim ve yaratabiliyim

  • dosyalarim icin storage olsun

  • istedigim sarkiyi aratip edip stream edebiliim internetten

  • projelerim kismi olsun, bana detayli proje yonetimi bilgileri versin

  • istedigim fotografi saklayabilmeliyim, ya da arama ile istedigim turde fotograf gosterebilsin

  • videolarimi istedigim gibi yukleyebilmeli ve izleyebilmeliyim

ve bunlarin hepsi BEDAVA olsun, o zaman baska bir yazilima ihtiyac duyarmiydim gercekten? hayir...
Peki cok sey mi istedigimi dusunuyorsunuz? Su anda bunlarin hepsini bedava yapan ayri ayri servisler oldugunu biliyor muydunuz? Tek yapilmasi gereken bunlari birlestirmek, bunu kim mi yapicak? Ben Google'dan umitliyim :)
Asagida tum bu isleri ayri ayri yapan servisler ayni sirayla listelenmistir.
  • Gmail- goruntu olarak outlook gibi olmasa da sinirsiz sayilabilecek bir kapasitesi var






  • Mercora - neredeyse istediginiz mp3'u (yayginlastikca) stream olarak dinleyebiliyorsunuz





Peki buradan ne anliyoruz? Microsoft'un isletim sistemleri uzerinde ki tekelinin nasil sarsildigini... Sadece internete baglanabilen bir bilgisayar bu yukaridaki ozelliklerle basit bir cok kullanicinin ihtiyaclarini karsilayacaktir. Su andaki tek engel bunlarin tek bir cati altinda toplanmasi. Hadi google, senden ilk online operating sistemini bekliyorum, ismi de benden olsun... GOOSY - Google Online Operating SYstem

Bir adim daha oteye bakarsak hardware ureticileri ile anlassin Google ve wifi destekli ekranlar uretilsin (benim yapmak istedigim ama yapilmis oldugunu fark ettigim proje, bakiniz burada yapilmisi var) ve bilgisayarimiz internet uzerinden boot olsun, ha bir de gtalku da online yapsinlar sadece boylelikle bisey yuklemeden Gtalk yapalim wifi uzerinden. Olur mu? Bence OLUCAK cunku su anki teknoloji ile yapilabilir bu, birde wifi aglar yayginlassin (google tum san fransisco sehrini wifi agiyla kaplamak icin teklif verdi, bedavaya yapacak ve kullanicilardan da ucret talep etmeyecek!) boylelikle sokakta evde okulda bir tek ekranimizla baglanalim. Bu bahsettigim kavramlar uzak gelecek degil, en fazla 5-10 yil sonrasi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder