25 Ocak 2006

Blogger Chicks

Dikkat ettim de kadinlar sanirim daha sik blog yaziyorlar, diger yazanlara daha cok yorum birakiyorlar, daha icten yaziyorlar ve sanki birbirleri arasinda daha siki bir dayanisma var, en azindan turkce bloglar arasinda. Bir tek icerik degil, blog dizayni ve gorunumu ile de ilgileniyorlar, yeni birseyi hemen bloglarina koyup deniyorlar. Daha cok zaman ayiriyorlar sanirim bir de.

Dayanismalari da daha iyi, gerek yemek bloglari yazanlarin yemek gunleri yapip bulusmasi gibi ya da genel olarak gercek hayatta da daha cok gorusuyorlar birbirleriyle sanirim. Sanirim gunluk tutmak her zaman kadinlara daha cekici gelmistir ama gene de biraz kiskaniyorum sanirim bu dayanismayi, bir yandan da hosuma gidiyor aslinda.

Bir de erkek blog yazarlari kendi aralarinda bulusmasi garip geliyor, aslinda erkeklere karsi da burada bir toplum baskisi var.

Mesela evden "erkek" blog arkadaslari ile bulusmaya cikiyorum diyelim, tum erkek blog yazarlari yemekler pisirmisiz oyle bir evde toplanip yiyicez. Ben elimde yaptigim su boregi tam kapidan cikarken babam soruyor
-oglum elindeki ne?
-Su boregi babacim
-nereden cikti o, annen mi yapmis?
-yok ben yaptim baba
-e nereye gidiyorsun elinde o borekle?
-baba internetten blog arkadaslarim var erkek erkege buluscaz yemek falan
-oglum internetten tanistigin erkeklerle bulusup onlara yemek mi yapiyorsun?
-ya baba oyle degil ya biz arkadasca yani
-oglum neden ya
-ya dayanisma falan

Halbuki bu sefer de kadin blog yazarimiza bakalim:

(isim tamamiyle anonimdir)

Ayca elinde kereviz salatasi tam kapidan cikarken annesi sorar;
-kizim nereye gidiyorsun?
-annecim internetten tanistigim kizlarla toplanip yemek gunu yapiyoruz, bende kereviz salatasi yaptim
-aa ne guzel, benim kizim yemek de yaparmis... dur bak dolapta zeytinyagli sarma var, gecen gun yaptiydim al onu da gotur olur mu?
-Tabi annecim iyi olur
-Bak begendigin yemeklerin tarifini de not almayi unutma olur mu?
-Tabi alirim annecim, bir de karsida buluscaz aksam donmem zor olabilir belki gece orada yatabilirim
-tabi tabi kizim hepsine selam soyle benden, taksi cagiriyim mi?


Aradaki farki yakalayabildiniz mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder