24 Eylül 2007

Sabit hatları aramak bedava!

Güncelleme: Artık Voipwise ile bedava arama yapamıyorsunuz ne yazık ki... Geçici güzel bir dönemdi :)

Bugün BlogGazetesi'ne bakarken okuduğum bir blog yazısında yeni bir VOIP yazılımı ile artık Türkiye ve dünya üzerindeki birçok ülkedeki sabit telefon hatlarını internet üzerinden bedavaya arayabildiğimiz yazıyordu. Hemen programı indirip kurdum ve gerçekten takır takır, gayet güzel ses kalitesiyle bedavaya konuştum. Birkaç tane sabit hattı denedim hepsine de çok güzel bağlandı, 3-4 dakika konuştum.

Bu yazıyı yazıp yazmama konusunda tereddüt ettim açıkcası çünkü yaygınlaşınca servisi sömürenler, hiç telefonu kapatmayanlar olacağını biliyorum, e böyle olursa da servis iflas edebilir ya da kısıtlama getirir ama madem açık kaynağa gönül verdik, buyurun servisin bağlantısı. (Hem zaten bunu ben de bir başka blog yazısından öğrendim, yaymamak etik olmazdı, teşekkürler Mimarali.net)

Türk Telekom tarifelerini düşüre dursun yabancı bir firmanın gelip "bak bedava" demesini de gördük ya, o zaman güldür bizi Türk Telekom...



Bir iki güne "... mahkeme kararıyla erişimi engellenmiştir" diye bu servisin internet sitesi sansürlenirse şaşırmam bu arada.

4 yorum:

  1. Sansür koymalarına alıştık artık galiba.

    YanıtlaSil
  2. Mert,
    bir iki hafta once voipwise hakkinda mesaj gelmisti. Denemeye firsatim olmadi sonra bu aksam yazinca gorunce deneyeyim dedi. Gercekten ses kalitesi iyi. Ama buyuk olasilikla bir sure sonra bunu da parali yapacaklardir. voip teknolojisicok basarili bir teknoloji ve yatirimi bildigim kadariyla cok cok az. Skype 2007 basina kadar Amerika ici herhangi bir telefon servisini bedavaya sagliyordu ama artik o da parali. Bir nevi pazarlama olayi. Yine de servis gercekten cok iyi.

    YanıtlaSil
  3. An itibari ile çalışmıyor. Çıktığı gün sms bile gönderiyordunuz ceplere ücretsiz ancak şuan ne ev aranıyor ne cep. fake bunlar fake:D

    YanıtlaSil
  4. alın ben size programsız direk sitesinden arama adresi vereyim.

    üste kendi numaranızı alta aramak istediğiniz numarayı yazın. sistem 2 telefonuda arıyor ve karşılıklı olark 1.5 dk ücretsiz görüşüyorsunz.

    http://www.nonoh.net/en/index.html

    YanıtlaSil