5 Mart 2009

Seçim Projeleri

Geçen yazımda "niye ve neye oy veriyoruz" diye sormuştum, benim gibi başkaları da düşünüyor olmalı ki seçim projeleri sitesine rastladım (Anafikir bloğu yardımıyla). Şu anda tam oturmamış olmasa da yapmaya çalıştıkları şey bence gayet güzel ve zamanla çok güzel olabilir. Açık demokrasi için gerekli adımlardan biri aslında bu. Buna (tam olmasa da) benzer bir uygulama İngiltere tabanlı mySociety.org projelerinde görülebilir. Buradaki projeler bilgilendirmeden öte biraz daha aktivist ve yaptırıma yönelik projeler (örnek: Fixmystreet).

Türkiye'nin genç nüfusu olduğunu ve internet kullanılabilirliğinin gün geçtikçe arttığı gerçeklerini düşünürsek internet tabanlı bu "açık demokrasi" örneklerinin aslında gelecekte çokdaha popülerleşeceğini varsaymak yanlış olmaz diye düşünüyorum.

BağlantıAslında zamanla daha aktif ve bilinçli vatandaşlar ile e-domacracy kavramına geçiş kaçınılmaz gibi geliyor, tabii ki elektronik deomakrasi ile gelişmesi muhtemel direkt demokrasi kavramları ile de karşılaşabiliriz.

Konudan uzaklaşmadan "seçim projeleri"ne dönecek olursak, yeterli katılım sağlandığında çok başarılı olacağını düşünüyorum, en azından ben bu seçimlerde oy vermeden önce mutlaka detaylıca benim bölgem için adayların projelerini buradan inceleyeceğim, beğendiğim biri olursa oy veririm olmazsa da bir daha ki bahara kısmet.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder