16 Mart 2009

Banshee medya çaları geliştirme

Bilmeyenler için Banshee linux tabanlı işletim sistemleri için yazılmış açık kaynaklı güzel bir medya çalar. (Itunes veya windows media player rakibi denebilir)

Linux üzerinde en çok kullanılan müzik çalar Amarok'tur heralde ama ben özellikle Amarok 2'yi hiç beğenmedim. Ayrıca Amarok KDE tabanlı bir uygulama olduğu için benim Gnome masaüstümde fazladan hafıza ve yer kaplıyor. Bu yüzden benim Gnome altındaki favori medya çalarım Banshee.

Banshee çoğu özelliğiyle tam istediğim gibi olsa da "keşke şunları, bunları da yapabilseydi" derken sonunda örnek bir dizayn yapmaya karar verdim. Bu yeni dizaynımda Banshee'de müzik dosyalarımıza tıpkı Last Fm'de ki gibi etiketler ekleyebiliyor ve sonra bunları aratıp istediğimiz özellikteki şarkıyı anında bulabiliyoruz. Örneğin müzik arşivimizde ki hem "neşeli", hem "kadın vokalli" hem de "canlı performans" olan şarkıları dinlemek istiyoruz, işte bu etiketleme sayesinde 3 tıkla bunu yapabileceğiz. Ayrıca şarkıların piyasaya sürüldükleri tarihleri (200ler, 80ler, 60lar vs.) takip edip gene istediğimiz "zaman diliminden" istediğimiz şarkıları anında bulabiliyoruz. Bunun dışında o an çalan şarkıyı söyleyen grup/kişi hakkındaki wikipedia bilgilerini şarkı çalarken anında görebiliyor, youtube videolarını izleyebiliyor ve şarkının sözlerini görüntüleyebiliyoruz.

Umarım bu istediğim özellikler Banshee'nin ileriki sürümlerinde bu özellikler eklenir. Bu arada yeni dizaynı ingilizce olarak hazırladım çünkü Banshee geliştiricileri ile ortak konuşabildiğimiz dil ingilizce ve belki bu çalışmayı görünce yeni dizaynı uygulamak isteyebilirler. Resimlerin üzerine tıklayarak büyük hallerini görebilirsiniz.

Banshee geliştirme genel:

Banshee Last FM data çekimi:

Banshee Wikipedia data çekimi:

Banshee Youtube data çekimi:

Banshee şarkı sözleri data çekimi:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder