8 Aralık 2005

Lise1'den beri kaderim Bolum-2

Lise1'den beri kaderim Bolum-2

Universite yillari

Ilk once Yildiz Teknik Universitesi'nin krokisi uzerinde gostermek istiyorum.



Sekilden de goruldugu gibi kampusumuzde bolumler cok kritik konumlandirilmisti, tum insaat, makine, elektrik bolumleri ayni binada, kiz ogrenci barindirma olasiligi (dusukte olsa) olan muhendislikler bile ayri bir binadaydi. Kampusun gozdesi mimarlik ise apayri bir binadaydi ve kendi kantinleri vardi. Iktisat-isletme ise en ucra koseye konuslandirilmisti ve gene kendi kantinleri vardi. Diger bolumlerin cogu zaten allahin dagi Davutpasa'daydi. Bu kritik planlamada muhendislik ogrencilerinin derslerinden baska seylere konsantre olmasini engelleyen yaklasimindan dolayi rektorumuze saygilarimi sunuyorum.

Ben gene en sanssiz bolumde degildim, insaat muhendisliginin eline kimse su dokemezdi. 100 kisilik sinif mevcudunda tek bir hanimkizimizi barindirmadigi donemleri olmustur. Ama orada da supriz bir gelisme yasanmisti, 100 kisilik bolumde 2.donem 99 erkek ve 1 kiz ogrenci bulunmaktaydi ama bolume yeni giren ya da cikan olmamisti. Bulmacayi cozmek zaman aldi ama evet birisi karsi tarafa donmustu iste. Soylenilene gore oldukca da iyi is cikarmis doktorlar, cocuk icin serilmis serpilmis kendini bulmus diyorlardi ama ben kendi gozlerimle goremedim, gorduysem de farkina varamadim. Yeni hanim kizimizin daha sonra taliplerinin oldugunu, sansinin acildigini duydum ama o baska bir konu. O yillarda muhendislik ogrencilerinin gittigi kantin Tonoz'da cocuklar daha fazla aci cekmesin diye yemeklere sap atiyorlar iddaalari ortalikta calkalaniyordu. Rektorluk bu iddalari sert bir dille yalanladi.

Bu duzene isyan edenler olmadi mi? Elbette oldu, insaat muhendisliginden "yeter artiiiiik" diye bagirarak cikip ertesi donem "mimar sinan modern dans bolumu"ne kaydini yaptiranlar oldu. Hepimiz gipta ile baktik ama aklimizda bizim de ayni seyi yapmaktan alikoyan tek bir dusunce vardi; babamiza nasil aciklariz?

Bu kisitli imkanlar icinde ogrencilik hayatimizi renklendirmenin tek yolu ogrenci kulupleriydi.

Bir sonraki bolumde bu ogrenci kuluplerinden ve aktivitelerinden bahsedicem.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder