5 Aralık 2005

parali yazilimlar?

Bir suredir yazamiyordum, bilgisayarima yeni bastan sekil vermem gerektigi icin format atip yedeklemem gerekti.

Sonra yeniden yuklerken farkettim ki artik parali yazilim kullanmama pek ihtiyac kalmamis. En azindan benim, elbette mesleki programlari olanlar bunlara para harciyor (ya da korsan kullaniyor) ama benim gibi "normal bir ev kullanicisi icin" en azindan.

Kullandigim bedava programlari listeliyorum, boylelikle ileride hem tekrar format atarsam daha rahat bulurum hem de sizlerde denersiniz isterseniz.

  • Windows XP Tablet edition isletim sistemi (dizustu bilgisayarimla birlikte geldi, bedava olmayan tek program ama tablet pc destekli linux olsa kesin onu kurardim)
  • Open Office (Microsoft ofis doosyalarini da acip ayni formatta kayit edebiliyor)
  • Firefox (Internet Explorer'a tovbeliyim)
  • Thunderbird (Outlook'un ne kadar yavas acilan ve sorunlu bir program oldugunu anlamama yardim ettigi icin, sirketler icin hala Outlook daha uygun bir cozum olabilir)
  • Winamp (ozellikle internet uzerinden stream [hmm turkceye canli akis olarak cevrilebilir mi?] radyo ve video ozelliklerini kesfetmemle sevgim artti)
  • BSplayer (en sevdigim video oynatici)
  • Avid free dv (bedavaya bulunabilecek en iyi video duzenleme yazilimi sanirim)
  • AVG free edition (bedavaya bulabildigim en iyi virus koruma yazilimi)
  • Microsoft antispyware (Hmm listemdeki ikinci microsoft urunu ama guzel yapmislar bunu)
  • MSN Messenger (tamam ucuncu ve son microsoft yazilimi...)
  • GreatNews (bloglines hesabiniz ile entegre olabilen cok iyi bir rss beslemesi okuma yazilimi)
  • Skype (yeni beta versiyonunda video gorusmeside yapabiliyorsunuz)
Hmm liste simdilik bu kadar.


.. gundur sigara icmiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder