30 Kasım 2005

Ogrencilik ve diploma


Biz ogrenciler bazen cok ders calisiriz, sonra neden sekillerde ki gibi davrandigimizi mantiklica aciklamamiz beklenir. Bu ogrenciligin dogasinda olan birseydir, o binbir bilgiyi gecici bir sure ezberlemenin verdigi heyecan yuzumuze vurur. Iste boyle coskuyla karsilariz onlari, sonra unuturuz cogunu. Bu kadar okudun ne ogrendin Mert derlerse, once okumayi-yazmayi ogrendim, sonra ogrenmeyi ogrendim, sonra unutmayi ve en son olarak ezberlemeyi ogrendim derim. Bu ogrendiklerinden yeni bir seyler yaratabilir misin diye sorarlarsa da, once onlari unutmam, herseyi kendi basima ogrenip yeniden yaratmam gerekir derim.

-E peki ezber olmazsa ne olur ogretmenin hali, senin bilgiyi ogrendigini nasil olcer Mert?
-Beni olcmekle harcayacagi zamani bana ogrenmeyi ogretmekle harcar
-O zaman herkes diploma alir, sirketler nasil bilir kime daha cok maas verecegini?
-Diploma sirketlerim onlar benim. Acikca asarlar zaten diplomayi duvarlara, poster yapar kaplatir odasini. Baskalarinin bulduklarini tekrar eder durur, copy-paste sirketlerim onlar benim. O sirketlerin mudurleri hep "management" hakkindaki son kitaplari takip eder, hemen koyar odasindaki kutuphaneye, o garantisidir buraya yonetici olmasinin yonetmeyi bilmesinin, kitaplari okurlar ama icindeki hicbir seyi yapmazlar. Zaten onun gorevi takip etmekdir, uygulama kismi zevke girer. Cok hizlidir yasam o sirketlerde, takim elbisesiz girmezsin, cok guzel cekler yazarlar diplomani gorunce. Kutu kutu ofislerde cok guzel dedikodular doner, caylar kahveler ucusur havada, son teslim tarihleri stresi vardir ama bisey eksikdir ya... Hah buldum ben bi bok ogrenmiyorum bu sirkette ve gun gelicek benim yaptigim isi bir bilgisayar da cok guzel yapicak dersin. Iste o zaman gelince diplomani kivirican, kivirican, kivirican.

Kisiye ozel not: intikam

.. gundur sigara icmiyorum.


Technorati Tagleri: , , , ,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder