3 Kasım 2005

Arama motoru Hakia

Yeni bir arama motoru geliyormus, adi Hakia. Bu arama motorunun digerlerinden farki semantik (anlam bilimi) altyapısı yani aramak istediginizi direkt soru cumlesi olarak yaziyormusunuz. Bu basarili olur mu diye dusunuyordum, sonra benim siteme gelen insanlarin hangi kelimelerle ulastigina baktim. Iste bir kac ornek:

"why can't i create a folder named "con" in windowsxp (Google)"
"what happen if i give a new folder name "con" (Google)" (not: carpilirsin)
"normal dogum videosunu goster (Google)" (not: ablamin dogumunu kaydetmisler arkadasim ama yayinlanacak gibi degil, gosteremem)
"benim icin ne yapardin (MSN)" (not: kolumu keserdim, bu soruyu yazanin psikolojik rahatsizliginin tip dilindeki adi ne acaba?)

Farkettim ki insanlar zaten google'a falan alisamamis, bilgisayarlari hep arkadaslari gibi gormus, onlara soru sormaya, emir vermeye, benim icin ne yapardin demeye alismis o yuzden bence bu Hakia cok tutabilir. Hakia sirketinin kurucusu da bir turk bu arada. Daha fazla bilgi icin tiklayin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder