6 Kasım 2005

Yeni baslayanlar icin videoblogging

Video blogging bolum 1) Gerekli malzemeler



Gerekli baglantilar:
Blogger
Blogger kurulum
Dailymotion

Video blogging bolum 2) Dailymotion'da hesap acilmasi


Video blogging part 2
Originally uploaded by mertulas



Video blogging part 3
Originally uploaded by mertulas


Video blogging bolum 3) Dailymotion'da profil olusturma ve video yukleme


Video blogging part 4
Originally uploaded by mertulas


Not: belirtmeyi unuttugum bir nokta, Dailymotion'da yukleyebileceginiz video sayisi uzerinde herhangi bir kisitlama yok, tek kisitlamasi tek dosya olarak videonun boyutunun 110 MB'i gecmemesi ki eger bundan daha buyuk bir dosyaniz var ise de ya divx formatinda sikistirabilirsiniz ya da dosyayi bir video isleme programinda parcalara ayirip oyle yukleyebilirsiniz. Dailymotion'da desteklenen video dosyasi uzantilari QuickTime, Windows Media, MPEG, DV, 3GPP. Aslinda cogu formati kendi sisteminde quicktime'a cevirerek destekliyor.

Video blogging bolum 4) Dailymotion'daki videonun blogumuza aktarmak


Video blogging part 5
Originally uploaded by mertulas


Video blogging bolum 5)Dailymotion'daki gelismis ayarlar: RSS feed, FireAnt ve videoroll


video blogging part 6
Originally uploaded by mertulas


Eger herhangi bir konuda zorlanirsaniz bana email yoluyla ulasabilirsiniz. Umarim bu rehber turkce videobloglarin artmasinda faydali olur. Burada kullanilan hicbir servis ucretli degildir. Bircok faydali uygulamasi olabilir. Videolu yemek tariflerinden, herhangi bir dersin video uzerinden anlatilmasina, sinema ile ilgileniyorsaniz cektiginiz kisa filmleri sergilemenize olanak tanir ve hatta kendi ozel tv sovunuzu bile yaratabilirsiniz. Kolay gelsin ;)

3 yorum:

  1. selam kardeş anlattıklarından epy bir faydalandım.çok teşekürler

    YanıtlaSil
  2. MERT çim.. bak şimdi.. yav ilk önce çok saol sana teşekkür ediyorum..
    ben ekledim yaptım falan gayet hoş oldu fakat.. ben bu videoyu blogumun bir yerine koyuyorum ( beta blogger )
    yazılar falan komple kayıyo.. yaratık gibi oluyo yaa.. bana bu konuda yardım edermisin.. napçam ben... çok sinire kestim.. cranberries koycam.. hırs yaptım.. yani dediğim gibi mesela senin blogunda sağ tabletin olduğu yere koycam.. about me nin altına koydum mesela.. tüm yazılar falan geniş geniş çalışıyo bozuluyo.. ben acaba bir şeyi yanlı şım yapıyorum ( kesin ama ne ) yardım edermisin.. teşekkür ederim emeğin için.. saol

    YanıtlaSil
  3. Süperrrr :) Akşam eve gidince ben de eklemeye çalışıcam. Bu arada sizden gördüğüm travelblog'a üye oldum fakat bana biraz karışık geldi, haritaya bir türlü ülke ekleyemedim...

    YanıtlaSil