4 Mayıs 2007

Google'da Mert

Türkiye içinden Google'da Mert diye arattığınızda ilk çıkan siteye dikkat ettiniz mi hiç?

Bu site benim ilk web sitesi denememdi. O zaman üniversitenin ilk yılları sanırım 2000 yılı falan... Benim saçlar uzun böyle fotograflarda var çok komik. Şimdi bu siteyi yaptığım zamanlarda Yahoo'nun Geocities adında bir servisi vardı (gençler bilmezler eheh), bedavaya alan veriyordu çok büyük birşeydi o zamanlar için ama tabi reklam destekli... Neyse ben de hemen yaptım kendime bir site, gene o zamanların internet akımlarından etkilenmişim altta kayan yazı ile siteme hoşgeldiniz falan yazıları... Sitede ortada da bir fotograf vardı ama silinmiş o zamanla ahah. Neyse benim bu dandik sitem şu anda Google'da Mert adlı aramada ilk sırada 26,7000,000 sonuç arasından. (en azından türkiye içinden yapılan aramalarda)

İşin boktan yanı da artık Geocities Yahoo Web 360 mı ne olmuş, geocities'e giremiyorum, hiç bir şekilde o siteyi silemiyorum, değişiklik ya da yönlendirme yapamıyorum ve o sitede 1.sırada inatla... Anlayacağınız enkaz bir site olarak birinciliği koruyor kendisi ve bu gidişle ineceği de yok çünkü Blogger'da 2.5 yıldır yayınladığım bloğum bile 3.sırada Mert diye aratınca. Yani 2.5 yılda yetişememişim o ilk yaptığım sitenin popülerliğine. Pagerank'i 3 bu ilk yaptığım sitenin, benim şu anki bloğumun pageranki 4 ama gene de 1. olamıyor.

Benim bir altımda Mert.com alan adını almış 1969 yılında kurulmuş koca şirket var ama 2000 yılında benim Geocities'de yaptığım kıçı kırık sitenin altında kalmış... Ben o fabrikanın sahibi olsam kudururdum :)

Bir de o zamanlar anytimenow diye bir e-posta servisi kullanıyormuşum, eh onun da şifresini unutmuşum, kimbilir ne e-postalar gelmiştir o adrese eheh... Bir de sitede yazmışım "sizin de beğendiğiniz yazı veya fotoğraflar var ise lütfen e-posta ile iletiniz" diye, valla siteyi açtığım zamanlarda bir kişi bile eposta atmamıştı, bundan sonra attıysa da okuyamıyorum kusura bakmasınlar. Neyse eğer benim uzun saçlı halimi merak ediyorsanız 26 milyon 700 bin Mert'in tepesine çıkmış Mert Ulaş'ın ilk sitesine alalım sizi de :)

(not: o zamanlar da penguen-fors takma adını kullanıyordum o yüzden adını öyle koymuşum :) )

17 yorum:

  1. Mert inanmiorumm!!!! gencLer biLmezLer demi$sin ama biLio musun benim de bi geocitieS`im vardi!!! ehehe :D $uan adreSi biLe hatirLamiorum ama zaman harCaip surekLi $iir ve reSim ekLedigim akLimda haLa. Ayy ne gunLerdi.. :)

    ~Serra

    p.S. Uzun sacLi haLinLe pek bi enteL gorunuoSun.. :)

    YanıtlaSil
  2. Siteden çıkmak isterseniz bilgisayarınızı fişten çekin ahahaha işte burda film kopar !! :)

    YanıtlaSil
  3. degiştirme tarihi 11 Temmuz 2002 Perşembe 02:05:32 olarak gözüküyor,
    benimde vardı geocities den ne oldu bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  4. @serra yilmaz: eheh evet sanirim internetle ilgili cogu kisinin zamaninda bir geocities sayfasi olmustur :) Uzun sacli halimle entel mi gorunuyorum bilmem ama alttan beyaz isik vuran fotografta oldukca korkutucu gorunuyorum sanirim :)

    @eyesan: :)

    @emrex: evet galiba 2002 gibi girip bir iki fotograf eklemistim ama 2002 yilinda sacimi kestirmistim sanirim o yuzden ya 2000'de ya da 2001'de acmis olmaliyim siteyi ilk. Benim ki mert aramasinda 1. cikmasa ben de unutacaktim ama unutturmuyor kendini :)

    YanıtlaSil
  5. Beyaz ışıklı da hakikaten korku filmlerinden fırlamış gibisin =).
    Yakışmış ama uzun saç =).

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Mert - Bloguma bıraktığın yorum için öncelikle teşekkürler. Ben de senin blogunu yeni keşfettim, sık sık da uğrayacağım.
    Bu arada bu geocities sitesi postun oldukça şaşırtıcı. Bugüne kadar okuduğum search engine optimization ile ilgili her şeye ters düşüyor. Demek ki google'ın işine akıl sır ermiyor :)
    Cenk

    YanıtlaSil
  7. Yalnız ilk ve ikinci fotoğraf çalışmalarını pek başarılı buldum. Tebrikler:)

    YanıtlaSil
  8. yalnız site hakkaten kötüymüş be mert :) benim de sitem vardı geocities'ten ama adresini söylemem :)

    YanıtlaSil
  9. Mert, cok guldum cok :) Uzun sacli halin cok degisik geldi birden. Dedim, yok bu Mert degil :)
    Site de boyle, "Benim Adim Mert :D" filan diye gidiyor..
    ABD den aratinca da ilk sayfada cikiyorsun :) Ama ilk satfada 8. sin :D

    YanıtlaSil
  10. hep birinci sırada kalması ilginç doğrusu benim ilk sitem geocities diyebilirim çoktan bende uğramadım kayıp olduğu içinde umrunda değil

    YanıtlaSil
  11. @tilsim: evet onda bir korku fikri atmosferi yaratmisim gercekten :) Iltifatiniz icin tesekkurler.

    @cenk: tesekkurler, senin blogunu da yemek kisminda izlediklerime ekledim Cenk, geocities sitem olayi Google'in efsaneleri arasina girmeye aday gercekten nasil pageranki 3 olmus o da ayri bir soru :)

    @som: cok tesekkurler :)

    @wanadoo: eheh oyle kotuymus demek olmaz o zaman sen de geocities adresini soyluyeceksin o zaman adil olur yorum :P

    @tugce: evet cok farkli cikabiliyorum degisik zamanlarda fotograflarda. Bence bu azimle geocities sitem amerikada da bir numaraya yukselir, kimse tutamiyor, ben bile :) Bu arada bugun baktim ve dun 3. sirada olan blog sitem Google'da mert.com'u da geride birakarak 2.lige yukselmis. Turkiye'de Mert aramalarinda ilk iki benim yani artik :)

    @mzffer: evet gercekten ilginc, bir de Mert kelimesi o ilk sitemde sadece bir yerde geciyor :) Millet ne numaralar cekiyor Google arama sonuclarinda yukselmek icin ama iste geocities deyip kucumsemek lazim tarihi anlami var :)

    YanıtlaSil
  12. Mert olm varya şu şifreni hatırlasan ne hatunlar sana mail yazmıştır :) penguen i hatırlıyorum abi bu arada bizimde geocities den yaptıgımız siteler mevcuttur. Abi yalnız hakikaten internet mahir olabilirmişsin bu benim bunlar da bnm çalışmalarım eheheh entel mahir :D

    YanıtlaSil
  13. @erins: yok pek birinin eposta attigini sanmiyorum. Mahir benzetmen icin cok sagol, hep ona benzetilmek istemisimdir zaten :)

    YanıtlaSil
  14. Aramada yoksun, ben aradım ama yoktu, bu sayfan çıktı ilk mert.com sonra bu adresin. bu arada uzun saçlı çok farklısın, sanırım o siteyi açtığında yeni başlamışsın fotoğraf çekmeye.

    Benimde vardı :) aklıma geldi dur bakalım google da arayayım çıkacak mı :) tam adresi hatırlamıyorum da :)

    YanıtlaSil
  15. benim de vardı ve neyseki zamanında "site kapalı" diyerek en azından oradan ayrıldığımı belirtmişim.

    http://www.geocities.com/bariserkol/

    Site kapalı deyince site kapanmıyormuş o da ayrı konu. :) Bu çöp sitelerden bişey yapmak senelerdir aklımda ama nasıl?? :) Değerli şeyler bunlar...

    YanıtlaSil
  16. @cileklipasta: sen bu yorumu yolladiginda ilginc bir sekilde gercekten cikmisti ilk sayfadan sitem ama simdi tekrar ilk sirada. O an neden oyle oldu bir fikrim yok gercekten. Evet uzun sacli farkliydim ve evet fotograf cekmeye yeni baslamistim :) Kendi siteni bulabilirsen haber ver :)

    @bariserkol: eheh evet sen zamaninda onlemini almisin, ben yetisemedim ve artik cok gec :) Bu tur kayip siteleri aslinda bir cati altinda toplayip boyle nostalji sayfasi falan hazirlanabilir, tarihi degerleri var gercekten :)

    YanıtlaSil
  17. :D
    Bence boyle kal mert , uzun saci denemissin ii olmus icinde kalmamis ama boyle daha ii yahu..

    YanıtlaSil