10 Mayıs 2007

Senin Olayın Ne Alp?

Az önce Kinetix'in bir reklamını izledim televizyonda, reklamda Alp adlı arkadaşımız bir otobüse biniyor ve 4 durak boyunca ayakları hiç yere basmadan maymun gibi otobüsün içinde ilerliyor, buyrun önce izleyelim;



Şimdi sevgili Alp arkadaşımız, olay ne biliyor musun... Sen şu hareketleri gerçek hayatta bir otobüste yapsan önce şöför bey sonra da yolcular 4 durak boyunca seni bir güzel döverler. Milletin elleriyle tuttuğu yerlere sen maymunluk yapıcam diye İstanbul'da gezdiğin ayakkabılarla basarsan o reklam filminde gülümseyen yaşlı amca bile bastonu ile sana hamle yapar. İşte bizim olayımız budur Alp'cim.

Şimdi yaratıcı reklam var, abuk reklam var, ikisinin arasında da fark var...

10 yorum:

  1. ruffles reklamından çalıntı bir üst başlık olmuş bikere. ruffles da da der ki "hiç elinden ruffles paketini bırakmadan bırakmadan bilmemkaç kere zıplama". yani 4 durak boyunca yere basmadı tarzı birşey ve bilindiği üzere daha önce girmişti yayına.

    hadi çalıntıyı geçtim hakkaten nedir bu maymunluk ??? türk insanını maymunluk yapmaya ya da yapanları desteklemeye mi itiyor ??? alp adlı arkadaşımızı hayvanat bahçesine ya da bir spor salonuna sürelim bence...

    YanıtlaSil
  2. ben pek te sizin gibi düşünmüyorum reklam netice de
    öyle ya da böyle dikkati çekmiş işte!
    eh işte atletik çocuk
    spor ayakkabı
    kinetix enerji falan
    :)
    ama mert burda alp'e ( valla tanımam zatı muhteremi)çok yüklenmemiş miyiz
    hem her reklam da pepsi max gibi olmaz ki canım!

    YanıtlaSil
  3. @aboo: evet evet hatirliyorum dogru bak fazlaca bir esinlenme de soz konusu

    @filizinadasi: Ya aslinda benim cocukla alip veremedigim yok sonucta oyuncu, ona ne denirse onu yapiyor. Aslinda fikir de fena degil yani ayaklari yere basmadan bir yere ulasmak fikir olarak ama otobus bunun yeri degil. Mesela bir nehiri karsidan karsiya gecicek nehir uzerindeki ne bileyim 8 tasa basarak karsiya gecer, ha sehir icinde bir macera ariyoruz derseniz gider yagmurlu bir istanbul gununde isten eve hic camura basmadan gider (ki o zaman gercekten takdire sayan bir basaridir) hem esprili hem de gene genc bir reklam olur. Otobus yer olarak musait olmamis pek benim asil elestirdigim o. Yoksa ben de Alp'i tanimam muhtemelen de gercek adi da Alp bile degildir.

    Bunun disinda Aysun Kayaci'nin reklami verdigi mesaj acisindan daha da abuk, pepsi max icen Aysun Kayaci ile opusuyor, Pepsi Light icen kimle opuscek kelime anlami ile merak ettiriyor insana :) Bir de zaten o reklamda abuk subuk suni bir gundem olusturuldu yok su kadar paraya opustum diye, sanki fiyat tarifesi var taksi gibi, neyse cok konusmayayim o konuda.

    Son olarak asil amac sadece dikkat cekmekse afedersiniz osuran bir adam cekseniz o bile dikkat ceker bence turk televizyonunda. Ya da Pepsi Max gibi reklamdan sonra fiyat tarifesi yayinlanir oyle dikkat cekilir, amac daha farkli olmali bence, reklam senaryolari uzerinde daha fazla dusunulmeli.

    YanıtlaSil
  4. Ben reklam hastasıyım, bütün gün reklamları izleyebilirim heralde. Ama bunlar da çok aptalca ya, nası böyle saçmalıyolar.

    YanıtlaSil
  5. :)
    aslında eskiye kıyasla
    hiç gelişme kaydetmemiş bir sektör gibi değerlendirmemek de lazım reklam sektörünü
    genel olarak bakarsak pırlanta reklamları aysun kayacı reklamı (bence öyle ! ama yine de ürün de aklımda kalmış)
    sonra alp in olayı
    saçma sapan mobilya reklamları var bi de
    ya ben mümkünse reklam da başka biryeri zaplayayım oluyorum
    benim burda anlatmak istediğime gelince yok aslında birbirinden farkları ama işte tipik magazin mantığı
    arz-talep yaklaşımı
    hem eleştiriyoruz hem izliyoruz
    hem kızıyoruz hem de değiştirmek için hiç birşey yapmıyoruz
    kimdi hatırlamıyorum yok hatırladım ebru akel di göz altı şişlikleri için hemoroid (böyle mi yazılıyo bu)
    kremi kullandığını söylemiş ti bi program da ortalık birbirine girmişti
    milletimiz hücum etmiş kreme(biraz abarttım ama)
    ne diyeyim ben daha:)
    nereden nereye geldim
    pardon mert...

    YanıtlaSil
  6. valla bence alp'in olayı 4 durak boyunca o kadar boş kalabilen bi şehiriçi otobüs bulmak; ama haberi yok sanırım hala.
    ya da alp'in olayı %90'ı rastalı ve fönlü üniversite öğrencisi, ay pardon "kinetix hedef kitlesi" dolu otobüs bulmak...

    alp'in olayı aslında bi kenara oturup ayakları havada tutarak da çözülebilirdi.

    ha 4 durak boyunca dayak kısmına da destek, gayet yerinde bi tespit :)

    YanıtlaSil
  7. Kotu yorum yapmak cok kolay aslinda, elestirileri okudum fakat bunlari hak ettigini dusunmuyorum bu reklam filminin.
    Akilda kalan, genclerin diline dolanacak bir slogan yaratilmis, gayet iyi.
    Reklam yildizi Alp te basarili.
    Yok gercek hayata uygun degilmis, yahu iyi misiniz? Neden bu kadar ciddiye aliyorsunuz? Alti ustu bir reklam? abuk ta olur sabuk ta olur. Turkiyenin gercekleriyle karsilastirmak cok sacma bence. Reklam yaraticilik demektir, adamlar konusturmus yaraticiliklarini, ellerine saglik diyorum baska da bir soze gerek yok.

    YanıtlaSil
  8. biz ege bölgesinin manisa ilinin alaşehir ilçesinde oturuyoruz ben yaz tatillerinde sarıgöle gidiyorum sarıgölün kurtuluşunda biz bisiklet binmek istemiştim annem hayır bügün kurtuluş günü olmaz dedi ondan sonra annem uyumaya gitti bizde kuzenimle bisikletleri kaçırdık sonra kuzenim hadi alaşehire sizin eve gidelim dedi bende tamam dedim sonra bisikletle alaşehire gitmeye başladık giderken her benzinliğe girdik orda hep su içtik en son bir benzinliğe girdik
    orda kuzenim yemek yedi sonra yolumuza devam ettik alaşehire vardık sonra biraz paramız vardı yemek yedik sarıgöle geri gittik
    gittiğimizde saat 6ydı sabahta yola çıkış saatımiz 10du

    the
    end

    YanıtlaSil
  9. @pcagla: kötü yorum değil eleştiri diyelim. Yorumlarda zaten reklam yıldızı Alp'e karşı birşeyim olmadığımı söylemiştim, o önüne hangi senaryo konursa onu yapıyor. Burada eleştirilen asıl olarak senaryo. Reklam filmleri reklamını yaptığı ürünü takdir edersiniz ki az da olsa tanıtmak zorunda, bu reklamda Alp'in giydiği ayakkabıyı yani asıl reklamı yapılan ürünü kaç saniye görebiliyorsunuz?

    Bunun dışında yaratıcılık konusunda da gene yorumlardan ayakların yere basmaması konusunun daha önce başka bir türk reklamında işlendiği göz önüne alınırsa çok da yaratıcı bulamadım ben bu reklamı.

    Altı üstü bir reklam dediğiniz reklam üzerinden bir çok kişi para kazanıyor, ben o kadar basit bakamıyorum. Zaten altı üstü mantığı ile herşeyi de boşverebilir insan... Altı üstü tasarım, altı üstü pazarlama, altı üstü reklam, altı üstü seçim ve hepsinden öte altı üstü yaşam.

    @anonim: küçüklük anıları her zaman güzeldir, ben de Silivri'de ki yazlığımızda küçükken benzer maceralar yaşamıştım, gitmemem gereken uzaklıklara bisiklet çetemizle gitmek gibi :) Benim de olayım da bu diyerekten bu anınızı bu yazıda paylaşmak istediniz sanırım?

    YanıtlaSil