8 Ocak 2006

Bu evi, bu sehri terketmeliyim

Diyelim ki bir iki bira icmisiniz, gevsemis dizimaxde ard arda Alias'in daha once izlemediginiz bolumlerini izliyorsunuz geceyarisi. Hersey miskin, dizi eglencelik, Jennifer guzel hatun. Stresiniz yok... Sonra bir ses duyuyorsunuz ince bir cit sesi evde, onemsiz bir detay. Sonra sans eseri gozunuz ileride duran perdeye takiliyor, nedendir bilinmez. Ve gozunuzu ayiramiyorsunuz. Nedeni mi? nedeni lanet buyuklukteki (ama oyle boyle degil) bir hamam boceginin perdenizin ustunde usulca durmasi. Sakin yapili bir insan olmama karsin sinirleniyorum ve korkuyorum, beni annemin biguduli halinden daha fazla urkuten birsey varsa bunlarda hamam bocekleridir.

Daha sonra tabi ki her akli basinda insanin yapacagi gibi elime terligimi aliyorum, alti sert duz kalin tabanli olanini giymisim sansa, bu terlikle birlikte cok lesimiz oldu yaninda kendimi hep guvende hissederim. Ama bir bakima deplansmandayim, cunku yaratik perdede, yumusak zemin ani bir vurus etkili olmayacaktir, uzun sure terligi bastirmaliyim ama mutlaka bir sure sonra oldumu diye terligi cekicem ve yaratik yercekiminin de etkisiyle yere dusucek yuksekten. Ve zor kisim burada cunku olmediyse ikinci bir sansim olmayabilir.

Yaklasiyorum, vurusu yapmadan once on arastirma yapmam lazim, kanatliysa isim zor. Hayir, kanatli olanlardan degil bu oriental cinsinde hamam bocegi ama cok kalin kabuklu gozukuyor, hic kolay olmayacak. Bir de boyundan buyuk antenleri var kalin kalin, bu yasinin bir gostergesi. Hamambocekleri yaslandikca kabuklari kalinlasir, bu ayni zamanda onlarin gormus gecirmis olduguna bir isarettir. Mutlaka cocuklari vardir. Benim kendi evimde sevismis cocuk peydahlamistir. Sansliysam oldurdukten sonra antenleri yuvalarinin yonunu isaret eder, antenleriyle o yone dogru bir haber iletmek isteyecektir, bende yarin ilaclayacagim bolgeyi bilmis olurum onceden ama simdi bunu dusunmenin sirasi degil isime bakmaliyim.

Bam, terligi perdeye yapistiriyorum. Ilk basta perdede iz cikmasindan cekiniyordum ama sonra onun igrencligini dusundukce bunu hic onemsemiyecegimi ve hatta bundan zevk alacagimi hissediyorum. Duvar ve perde arasinda genis bir bosluk varmis, bunu simdi farkediyorum ve tabi ki bu benim icin buyuk bir dezavantaj. Katirti duyuyorum, terligi biraz daha ileri geri ittirip artik icimden gelen bir igrenti ile oldugunu umarak cekiyorum terligi. Perdede leke yok, hayvan tam korktugum gibi yercekiminin etkisiyle dusuyor, once hoparlorun uzerine dusuyor (dustugu anda ses bile cikariyor o kadar buyuk ki dusmesi bile ses cikariyor) sonra oradan sekip yere dusuyor. Hala hizli ama bacaklarindan bir kacini kirmis olmaliyim ki topalliyarak perdenin altina saklaniyor. Kendimi toparlayip ikinci vurusa hazirliyorum ama terlik elimde oldugu icin yalinayak oldugumu hatirliyorum, karsi ataga gecerse korunmasizim. Perdeyi hemen araliyorum ama yok, hic bir yerde yok...

Iste bundan sonra kabus basliyor. Intikamini alicaktir cunku o intikamini hakediyor. Bunu biliyorum. Tekrar koltugumun basina donuyorum ama artik hicbirsey eskisi gibi olamaz. En ufak bir ses, bir kasinti bana onu hatirlatiyor. Pantolonumun pacasi obur ayagima degdigi anda tuylerim diken diken oluyor. Uyumamam lazim tetikte olmaliyim. Dizinin 2 bolumunu daha izliyorum, saat sabaha karsi 5 oldu. Gunisigindan korkarlar sabaha kadar direnmeliyim ama inanilmaz uyku bastirdi. Odam hemen yan odada ve kapisinin altinda dar bir bosluk var, oradan cok rahatca gecebilir arkadaslariyla. Biliyorum intikamini hakettim. Artik hicbir sey eskisi gibi degil, ne ictigim biradan zevk aliyorum, ne seyrettigim diziden ne de Jennifer Garner'dan. Hicbir sey artik eskisi gibi olamaz. Bu gece bu evde uyuyamam, hemen bu gece bu evi terketmeliyim. Bu sehri terketmeliyim. Ozur dilerim Istanbul seni cok seviyorum ama bu sehir bana ve o yaratiga dar artik. Basarisiz oldum Istanbul ozur dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder