2 Ocak 2006

Kurt Muhendisler Silikon Vadisi'nde

Bu kurtlar vadisi olayini ben anlamadim, bir iki kere izledim diziyi onceden zaten burada degildim ama delikanlilik mantigi uzerine kurulu baska bir dizi sadece. Sharon Stone falan da oynamis bi bolumde, cekimler cok kotu gibi geldi yani bumuymus be oldum, ilginc. Ne kadar yaslanmis kadin.

Son bolumu yayinlanirken biz Tophane'de nargile icip tavla oynuyorduk arkadaslarla, dev ekranlardan herkes izliyordu diziyi hatta sonlarina dogru tavla ses yapiyor millet rahatsiz olucak diye ara verdik. Polisler bile izliyordu. Garip geldi, belki de ben cok uzagim bu tur seylerden ilgim de pek yok ondandir.

O dizideki canak anten reklami nedir oyle bir de? Adini hatirlamiyorum ama cok ucuz reklam oldugunu hatirliyorum. Ya mesela delikanli abi modeli bir dizi olacagina birseyler ureten, yaratan insanlar ve bunlarin hayatta karsilastiklari gucluklerle ilgili gercekci guncel hayattan bir dizi falan olsaydi bu kadar tutar miydi?

Ben de delikanli muhendis dizisi yapicam, adi Kurt Muhendisler Silikon Vadisi'nde olsun. Cok delikanli devreler yapacak, elektrik akiminin bir iskence yontemi olarak kullanilmasina karsi cikacak, surekli ders calisacak, egitim sisteminin yaratici olmasi icin ugrasacak. Aslinda gizli kimligi olucak, 1 milyara calistigi sirkette haftasonlari dahil sonuna dek somurulen, fabrikalarda egitimsiz iscilere otomasyon sistemini sabahlara dek anlatmaya calisan bir muhendis olucak gizli kimligi ama geceleri kurt muhendis olucak. Hayali arastirma gelistirme yapmak olucak hep ama sorunlardan vakit olmayacak bir turlu.

Bilgisayarlara da ilgili olucak microsoft adindaki derin devleti cokerticek, kesin linuxcu olucak, apple kullanan arkadaslari da olucak ama onlar daha cok burjuvazi tipler olucaklar. Sonra spyware ve spamler ile savasacak, son sozu de "sonunu dusunen muhendis olamaz, olmasin" olucak.

Ve bunlarin hepsini cok delikanli bir sekilde yapacak gercekten, ceketi omzuna asacak, agir abi replikleri olucak. Sharon stone bana para teklif edicek rol kapabilmek icin. Cok seviceksiniz cok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder