28 Ağustos 2005

Blogger'in yeni hizmetleri ve video blogging

Blogger benim buyuk olcude rahatsiz oldugum comment spamleri icin word verification cozumunu sunmus, settings kisminda comments bolumunden aktive edebilirsiniz. Ikinci yenilikleri Word'e bir bar ekliyor boylelikle Word'de yazdiginiz herhangi bir dosyayi tek klik ile sitenize upload edebilirsiniz. Ne yazik ki henuz resimler ve tablolar desteklenmiyor wordde yazdiginiz. Ben zaten w.bloggar diye bir program kullaniyordum ama Word de guzel olmus. Video blogging hizmetini ise yardimci 2 servis sayesinde yapabilirsiniz, bunlardan biri YouTube digeri ise Vimeo. Ben sahsen Vimeo'yu tercih ettimn (artik youtube'u tercih ediyorum tecrube edinince), vimeonun tek kotu yani haftada 8 mblik kotaniz var, Youtube'da herhangi bir kota sinirlamasi gormedim ne var ki yukledikten sonra verificationi bekliyorsunuz uzun bir sure ve bu beni caydirdi o yuzden, birde videolarin uzerine seffaf kendi adini koyuyor yanilmiyorsam reklam olarak, o da hos degil pek rahatsiz etmese de. (not: verification beklerken videoyu genede goruntulebiliyorsunuz, yani bir sorun olmuyormus) Ikinci ekliyecegim sey ise Vimeo da videoyu yuklediginizde bloga, siz playe basmadan yuklemeye basliyor, buda siteyi inanilmaz yavaslatiyor, youtube oyle degil sadece baslangicta preview koyuyor, sonuc olarak son tercihim hicbir kota sinirlamasi da koymayan youtubedan yana, tek rahatsiz edici kismi banneri ama o kadar da sorun degil boyle bir hizmete karsilik. Iki sistemde parasiz. Sistemlerden begendiginiz birine uye olun daha sonra upload videos kismindan upload edin videonuzu ve daha sonra share video kisminda size verilen kodu blogunuza koyun ayni link gibi, oldukca zahmetsiz bir is.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder