22 Eylül 2005

Kitaplar

Kac kitabim var?

Su anda burada yalnizca okul icin kitaplarim var bir de ucakta okumak icin aldigim Tuna Kiremitci'den "bu iste bir yalnizlik var" adli kitabim var. Cogu kitabim Istanbul'da ve yaklasik olarak 40-50 tane vardir diyebilirim ama bizim evde annemlerin cok buyuk bir kutuphanesi vardir ve oradaki cogu klasik kitabi da okumusumdur. (anne edebiyat ogretmeni, baba avukat olunca kutuphane de sisiyor haliyle) Bir de cocukken okudugum tum Jules Verne serileri falan var. Ben sanirim daha cok dergi biriktiren biriyim, bende bir kac yillik Bilim ve Teknik ve Roll dergisi arsivi vardi ama buraya gelince onlar da yarim kaldi haliyle.

En son aldigim kitap?

Su an Amazon'dan Design for manufacturability kitabini aldim bekliyorum, onu okul icin aldim ama dersi seviyorum, bos zamanlarimda da sikilinca okurum sanirim :) Bir de iste bir ay once aldigim Tuna Kiremitci'den "bu iste bir yalnizlik var" adli kitap.

En son okudugum kitap?

Son okudugum kitap son aldigim kitaptir genellikle, pek biriktirmem.

Benim icin anlami olan ilk bes kitap?

Su an sadece aklima gelenleri yazicam ve siralamasina da onem vermiyorum

1) Irwin Shaw'dan Lucy Crown (bu kitabi annemlerin kutuphanesinden bulmustum, 1956 basimi ama bugun icin bile agir iliskiler, bir yerden sonra yazarin objektifligi sinirinize dokunuyor, bknz. bir cocugun psikolojisi boyle mi alt ust edilir)

2) Yusuf Atilgan'dan Anayurt Oteli (Zeren'in tavsiyesiyle okudugum bir kitap, buram buram bunalim, filmi de cekildi sanirim)

3) Dosteyevski'den Suc ve Ceza (aciklama geregi duymuyorum herkesin okudugunu varsayarak ama bu kitap incelendiginde icindeki hikayeden fazlasi var)

4) Paul Auster'den Timbuktu (Amerika'ya gelmeden once tam kopegimden ayrilmadan once okuyup beni dagitan kitap)

5) Knut Hamsun'dan Pan (Iskandinavya'dan soguk kan. Ayni yazarin hunger adli kitabi da oldukca basarilidir, bu yazarin savas zamani hitler'i destekledigini duydugumda cok sasirmistim ama romanlari politik degildi, her ne kadar kendi politik gorusune zit olsam da yetenekli bir yazar)

Sobelenen?
Su gibi ( su gibi zaten onceden sobelenmis o yuzden Gamze'yi sobeliyorum)

Sobeleyen?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder